неделя, ноември 25, 2012

Подлият, мръсният, гадният манипулатор


Снимка: Елена Донкова
Полицейски инструктаж в правовата държава България. Бакшиш за без колан на задните седалки. Обществен ред и солени глоби. Престъпниците са обикновени граждани. 

Задължително било да си залепя валиден винетен стикер за платена винетна такса на долния десен джоб на панталона. Защото се движа пешком по пътищата на Република България /РБ/. С други думи, е необходимо да заплатя съответната сума като нарушител, но в никакъв случай не по банковата сметка на МВР. На ръка им даваш, ако ги нямаш - отиваш до банкомат. 

Вероятностите предполагат този винетен стикер
Снимка: Минко Чернев
За парите, разбира се, говоря: от китката до лакътя, от китката до рамото, само на ръка. Давай им ги мило, давай им ги неотложно, веднага. За да те защитават, поне в песните на Веско Маринов. 

Затегнах добре предпазния колан на задната седалка в колата и потеглихме. Седях и се возих в полицейската кола като агне сред глутница вълци. Не знаех обаче дали съм прибран в идентичния милиционерски автомобил, понеже бях чул по новините за изрисувани коли на обикновени граждани с надпис “Полиция” из центъра на София. 

Не запалих цигара, тъй като на затворени обществени места е забранено. Превозното средство е, защото върви по публичните площи на открито. Така ми казаха полицаите. Предполагам, че не са ме излъгали. В правова държава като България правата на гражданите всеки ден се менят, та не можеш ги научи. Тъмносиният човек каквото разпореди, това е закон. Преди да стигнем до Районното за обяснения защо не съм си лепнал винетката, полицейският служител забрави да ми се представи. Усъмних се, помислих си, че съм попаднал на ментета. Но след думите му: “Страх ме e, че няма да се върнеш същия в обществото.”, разбрах, че това е истински полицай. 

Българин е и ме излъга, че го е страх за мен. От 7-мо Районно управление е и живее в “Младост” 1. Определя властта си чрез налагане и заплашване. Той е! 

Паралелизъм! Ни синтактичен, ни образен, а човешки битовизъм. В проектобюджета за следващата година като разходи за МВР са предвидени 1.12 млрд. лв, което е увеличение с над 125 млн. лв. Пак по новините го чух. 

И отново погледнах служителя на реда от глава до пети. Хубав, строен, безконечен. Сигурно е минал за атестат от Академията на МВР (Симеоново). Помислих си колко ли му е била таксата за обучение. Колко ли книги е изчел от библиотеката на Академията, колко ли списания е разлистил я „Правна мисъл“, „Съвременно право“, я „Юридически свят“, „Общество и право“, я „Правата на човека“, барабар с бюлетина на Върховния касационен съд на РБ. И аз, там и по такъв начин, да правя незаконосъобразни неща. 

Аз, диверсант такъв, да нарушавам правилници и закони. И сега да се срамя и червя пред тези високоинтелигентни и образовани хора, да отговарям за действията си, да ми лепнат етикет. Не сдържах в кожата си, отворих портфейла си, имах 200 лева от стипендии. Дадох им ги, да се почерпят. Те не искаха и повече. 

Дадох им ги, за да си откупя греха... Тъй като нематериалното формира материалното. След това не гледах повече новини, тези водещи и говорители ме лъжеха, че МВР е най-богатото ведомство и че действащият съвременен полицай имал пари. Вярно, бюджетът ще нарасне, но за пенсии. Жалко, че не снимах...

Стоян Нешев
Всичко от автора

1 коментар:

  1. Логично, аргументирано и пестеливо позорящо! Истината е още по-грозна!! В страната на бо.бо. , цве.цве. и на сим.дян. където подлизурщината и продажността са правила, полицията е грозен и доказано глуповат придатък на всичко ставащо, тъй като без насилие то не би било възможно!

    ОтговорИзтриване