събота, ноември 22, 2008

Препоръчителна литература

ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА *


*Попаднах на списък с препоръчителна л-ра за студенти на СБУ, специалност Журналистика, които, за да се дипломират, трябва да са я изчели. И тъй като нашата специалност е такава, че изисква самонадграждане, смятам, че този списък би бил от полза на хората, които искат да се занимават сериозно с журналистика...


1. Алфандари Е., Медиите и властта, С., 2000.
2. Ангелов А., Журналистическа етика, С., 2005.
3. Ангов А., Телевизионната среда, С., 2002.
4. Ангов К., Телевизията. Нови термини и съчетания, С., 2002.
5. Андреева Л., Телевизионни жанрове, С., 2005.
6. Арнолд Б., АБВ на радиото, С., 2000.

7. Боршуков Г., История на българската журналистика 1844-1855., С., 1976.
8. Братанов П., Модели на социалната комуникация, С., 2003.
9. Буркарт Р., Наука за комуникацията, В. Търново, 2000.

10. Българско медиазнание, Т. I и II, С., 1996,1997.
11. Вачков Л., Радиоформатът в САЩ, С., 2002.
12. ВВС. Стандарти и ценности. Наръчник, С., 2002.
13. Вебер М., Професията и призванието на политика, С., 1992.
14. Виденов М., Норма и реч, С., 1986.
15. Ворошилов В., Журналистика, СПб, 2002.
16. Вълчев Р., Лекции върху основи на демокрацията и права на човека, С., 2006.
17. Гейбриъл А., С. Верба, Гражданската култура, С., 1998.
18. Гелър В., Как се прави въздействащо радио, Пловдив, 2004.
19. Граматика на журналистиката, сборник, С., 1996.
20. Дал Р., За демокрацията, С., 1999.

21. Дарендорф Р., Модерният социален конфликт, С., 1996.

22. Делийски А., Телевизията в света на високите информационни технологии, С., 2002.
23. Джефкинс, Ф. Въведение в маркетинга, рекламата и пъблик рилейшънс, С., 1993.
24. Димитров В., История на радиото в България, 1и2 ч., С., 1994.
25. Димитров В., Сн. Попова, Новото радио, С., 1995.
26. Димитрова Ст., Езиково съзнание, С., 1998.
27. Език на медийната регулация. Речник, 123 термина, С., 2003.
28. Ефремов Е., Журналистическо редактиране, С., 2003.
29. Игер Б., Опознайте Интернет, С., 1997.
30. Йорк Р., Правила в телевизионното репортерство, С., 2000.
31. Каазе М., Доверия в управлението, С., 2003.
32. Капон Р., Ръководство за писане на новини, С., 1999.
33. Кардуони Д., Как се правят новините, С., 1993.
34. Кийн Дж., Гражданското общество, С., 2002.
35. Константинова З., Държавност преди държавата. Свръхфункции на българската възрожденска журналистика, С., 2000.
36. Кафтанджиев Хр., Визуална комуникация, С., 1996.
37. Кунчик М., А. Ципфел, Въведение в науката за публицистиката и комуникацията, С., 1998.
38. Ласуел Х. и колектив, Комуникацията, С., 1992.
39. Лули Д., Новини на деня, вечни истории: Митологичната роля на журналистиката, С., 2004.
40. Малет М., Наръчник за журналистика от Централна и Източна Европа, С., 1992.
41. Малецке Г., Психологията на комуникацията, С., 2003.
42. Маринов Р., Публична комуникация, С., 2001.
43. Медийна регулация, сборник, С., 2003.
44. Мелтев М., Телевизионен продуцент, С., 1998.
45. Минков М., Радиожурналистика, С., 1986.
46. Михайлов Вл., Медийна рецепция, С., 1998.
47. Младенов Мл., Телевизионна журналистика (в термини), С., 1979.
48. Монова Т., Медиатекстът, С., 1999.
49. Монова Т., Думите, к
оито разделят. Политических дискурс в печата, С., 2000.
5
0. Монова Т., Журналистически жанрове, В: Речник на българската литература, ч. 2, Пловдив, 2000.
5
1. Нешев К., Въведение в етиката, С., 1991.
5
2. Николов Е., Синейдетика, Обща теория за комуникацията, Варна, 1999.
5
3. Ницолова Р., Прагматичен аспект на изречението в българския книжовен език, С., 1984.
54. Ортега-и-Гасет, Бунтът на масите, С., 1993.
55. Петев Т., Към социологията на масовите комуникации, С., 1979.
56. Петев Т., Теории за масовата комуникация, С., 2004.
57. Психотехника на убеждаващото въздействие, съст. Ангов А., С., 1992.
58. Радиото. Учебно пособие, С., 1006.
59. Райков Здр., Публична комуникация, 1999.
6
0. Райков Здр., Технология и техники на публичната комуникация, С., 2001.
6
1. Райков Здр., PR. Технологията на успеха, С., 2003.
6
2. Сартори Дж., Теория на демокрацията, С., 1992.
6
3. Стойков Л., В. Пачева, Връзки с обществеността и бизнескомуникация, С., 2005.
64. Стоянов М., Българска възрожденска книжнина. Т. 1 и 2, 1957,1959.
65. Стоянов Ст., Поява и развой на българския периодичен печат, С., 1936.
66. Райчева Л., Творческият процес в телевизията (Организация, управление и програмиране, С., 1991.
67. Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката, С., 1991.
68. Танкова В., Свободата на печата в Княжество България и Източна Румелия.
69. Фукояма Фр., Краят на историята, С., 1998.
7
0. Хабермас Ю., Структурни изменения на публичността, С., 1995.
7
1. Хънтингтън С., Сблъсъкът на цивилизациите и преобразуването на световния ред, С., 1999
7
2. Чолаков Р., Право на радио- и телевизионните организации в България, С., 2000.

Няма коментари:

Публикуване на коментар