петък, март 02, 2012

Ученето като детска игра


Български студент създава сайт за виртуални уроци
Помните ли това: За три точки в пространството, които не лежат на една права, съществува точно една равнина, която ги съдържа? Едва ли има някой, който като ученик да се е възхищавал на теоремите, сложните уравнения и безкрайните химически формули? Помнете, че всички вие във всеки един момент съществувате във всички измерения. Вие можете, когато това е необходимо, да се съедините с всяка част от себе си. От друга страна, вашето мъдро Висше Аз поддържа границите на вашето самосъзнание, за да не се окажете изумен от картината на всички свои вас, които се намират във всички измерения. Тъй като сте човешки същества, вие се предвижвате през пространството и времето, имайки ограничено виждане за себе си. 

Това ви позволява да получите опит, който иначе, не бихте могли да получите. Май стана сложно. Вече има алтернативен начин скучното в училище да стане интересно. Новият сайт с видео уроци www.ucha.se идва насреща ви в подготовката за училище. 

Днес ще ви запознаем с автора на идеята - младият Дарин сам създава сайт, в който прави уроците интересни и различни. Нашето виртуално училище започва сега: 

Как се роди идеята за Уча.се? 

Сестра ми е в 11. клас и е почти пълна отличничка и все пак често се случва да ме попита това-онова по различни предмети. И аз си казах щом един отличник има такива въпроси, представям си каква нужда от помощ имат тези, които са изостанали с материала. Започнах да правя видео-уроци и да ги качвам на www.ucha.se и изглежда, че се харесаха на много хора. Ученици, родители, учители, студенти си пращаха сайта из цяла България и сега 5 месеца след като започнах на сайта има над 250 видеа, изгледани над 50 000 пъти. Всичко е напълно безплатно и ще си остане така. 

Как подготвяш клипчетата към уроците? 

В клипчетата включвам точно тези неща, на които учениците ги изпитват и правят контролни. Преглеждам какво учат по учебниците, виждам от какво имат нужда и след това търся известно време забавен и интересен начин, по който мога да направя клипчето. Няма абсолютно нито едно видео, което съм го направил просто ей така, защото е трябвало да се направи нещо. Напротив – записвам урока единствено след като съм сигурен, че ще бъде забавно и ще помогне след това майките и бащите да подписват шестици. 

Кой е най-трудният урок, който си анимирал? 

Най-трудните за правене са обикновено и най-интересните. Например процесите, които се извършват в човешката клетка, са страхотно впечатляващи. На тази уникално малка площ работи една перфектна машина... Без да се представят тези неща графично с анимации според мен е почти невъзможно да се разберат. На тези уроци по биология, които засягат как работи тялото ни, отделих доста повече време, но съм убеден, че сега със сигурност, който ги изгледа ще си каже: "Ехаа... Как е възможно такива уникални неща да се случват в тялото ми“ и ще продължи да чете и да се интересува и след това. 

Сам ли правиш всичко, има ли хора, които да ти помагат? 

Още в самото начало, когато започнах да правя Уча.се, отидох веднага при г-жа Мария Николова от Априловската гимназия в Габрово. Тя ми беше учителка по химия и освен това е страхотен човек, така че с нея се разбираме перфектно. Подготвяме нещата по химия, даже имаме няколко урока, които записахме заедно и станаха доста популярни. Има и още няколко човека, които ми дават идеи от време на време за цялостното развитие на Уча.се, така че мераклии има и мисля, че това гарантира успеха и занапред. Помагат ми страшно много всички, които разказват и говорят за Уча.се. Приятели и непознати, ученици и учители, родители и деятели, журналисти – именно това е причината Уча.се да се ползва по много точки на България. Благодаря за подкрепата! 

Какви са реакциите на учениците, как те приемат твоята помощ? 

Най-важното за мен е, че им помагам да се подготвят много по-бързо, по-лесно и да си повишат успеха. Доста от учениците се мотивират допълнително и започват да учат, да четат и да стават все по-добри. Точно това ми казват най-често. Ето и някои от коментарите на ученици: „Спасяваш ни от критични ситуации... Благодарение на теб изкарвам по две шестици на контролно!!!“, „Страхотен сайт! Не знам как съм се готвил за контролните преди да го знам!“, „Пуснах уроците на съучениците в кабинета по химия. Отзивите бяха ура-ура – подивяха от радост!!!“, „Супер клипчета! За пръв път попадам на този сайт и вече цял ден не мога да спра да гледам!“ Възприемат ме като приятел. В чата на www.ucha.se си говорим много приятелски, с много усмивки, смешни истории и именно затова избрах и логото на Уча.се да е това усмихнато слънце. Точно такива хора се събират на сайта и това е страхотно. 

Защо избра името Уча. се и ние хората цял живот ли се учим? 

Цял живот ТРЯБВА да се учим. Тези, които си мислят, че няма какво от никого да научат, не ми ги давайте за пример. Аз знам, че като се огледам около мен абсолютно всеки със сигурност има нещо, в което е по-добър от мен. Ако всички се стремим да се учим от силните качества на другите, а не да завиждаме и да злобеем, мисля, че ще се получават много по-добре нещата. Името Уча.се мисля, че подхожда идеално на сайта и така ще го развивам, че този глагол да стане мода. В момента всякакви други глаголи са на мода, само не и този. 

Ти си студент в Белгия, мислиш ли да се върнеш в България и да се реализираш у нас? 

В момента правя докторантура в Белгия и си избрах такава тема, която след това мога да приложа и в България. Искам много да се върна и постоянно убеждавам всички кадърни българи в чужбина да се прибираме в България и да работим за нея. Даже вземам да им досаждам и понякога ми се карат, че много възвишено говоря за нея, но това е положението. Ако се бях родил в някоя бедна, скучна и грозна страна нямаше да искам да се прибирам там, но България е прекрасна! 

Дотук бяхме ние с въпросите, сега сте Вие на ход: отговорите ще намерите тук -   www.ucha.se

Интервюто взе Яница Маринова

Няма коментари:

Публикуване на коментар