понеделник, октомври 11, 2010

Младият писател Иван Василев: Търся издател на романа си "Черният ангел"


Сподели с мен
Снимка: Личен архив
Иван Василев или Иван Русланов, както е псевдонима му, следва "Медии и журналистика" в УНСС, първи курс. Открива призванието си в писането, като досега има няколко романа. През 2008 година печели "Автор на годината" на фентъзи клуба "Конан". Сега "Търси издател" на новия си роман "Черният ангел". Как да го подкрепите, за да издаде книгата си, и повече за него- прочетете в специалното му интервю за "Новата журналистика".

Представи се с няколко думи?
Аз съм Иван-един първокурсник, който се надява наистина "утре негов да бъде света", макар и понякога да не е сигурен дали е поел в правилната посока. С две думи- обикновен човек с необикновени мечти!


Кога се роди любовта ти към писането? Кога осъзна,че си добър?
Любовта ми към писането се появи, когато бях много малък. Първото ми стихотворение написах, когато бях едва 6-годишен, и от което всъщност започна всичко. По-сериозно пиша от пет години, когато осъзнах, че всъщност писането е моят живот. Оттогава рядко е имало дни, в които не съм написвал някой- друг ред.

Кое беше първото нещо, което написа?
Както казах, първото ми стихотворение написах през далечната 1997 година. То беше доста забавно и наивно, както предполагам е всеки един първи "опит за летене". Но дори и в този мой първи стих, загатвам темите, за които ще пиша и посланията, за които ще се боря- свобода, любов и мир!

Какво ти дава стимул и какво виждаш в образите, които създаваш?
Стимул за мен са коментарите, независимо дали са положителни или изказани с конструктивна критика. Когато един човек те похвали или критикува, той всъщност показва, че те е забелязал. И точно когато ме забележат идва най-големият стимул. Опитвам се да създам реалистичен образ, дори и от най-фантастичното същество. Освен това, винаги се опитвам да променям своите герои към по-добро. Дали ще е като срещат някого или като се разделят с него, важното за мен е тези лица да получават някакъв урок, който моите читатели да могат да дешифрират и успешно да използват за себе си.

Разкажи ни за конкурса "Търся издател" в който ти участваш с романа си "Черният ангел – Раждането на един от нас"?
За конкурса разбрах от страницата му във Фейсбук. След като видях условията, веднага започнах да мисля за резюмето, което трябва да подготвя. Реших да участвам с първия си роман, който има голяма стойност за мен. Конкурсът се организира от Фондация "Буквите" и първите трима получават издаване на книгата си, като представянето на победителите ще бъде на Коледния панаир на книгата в Националния дворец на културата. Надявам се "Черният ангел" и аз да намерим място в първите трима победители.

Защо "Черният ангел"? Каква е символиката на този образ? И кога истински се ражда всеки един от нас?
Избрах да нарека главния герой в романа си Черният ангел, защото той е падналият ангел, насред човешките злини. Той е сбор от всички положителни и отрицателни черти на съвременния човек. Има го и егоизма, има го и страха, и несигурността у него. Но той се бори за една кауза, която прави душата му бяла и чиста, за това той е Черният ангел.

Един човек, истински се ражда, когато открие себе си и започне да се бори за мечтата, която го прави уникален. И макар това често да е нелесна задача и често да се отказваме по пътя към себедоказването, само като преминем през огнъовете на истинския свят, можем да кажем някой ден, че сме истински хора. Когато успеем да видим истината, без да я отричаме или да се примиряваме с нея- тогава наистина се раждаме.

Колко време ти отне създаването на този роман?
Черният ангел, се роди като идея още през 2008-ма година. Тогава написах и пролога, който ми се видя някак глуповат и оставих проекта някъде из папките на компютъра ми. Така една година, се занимавах и писах съвсем различни неща, докато не дойде лятото на 2009-та година и след като пратих идеята си на няколко приятели, те ме посъветваха да продължа. Така създадох "Черният ангел- раждането на един от нас", лятото на 2009-та година. Юни продължих, а септември приключих.

Замислил си го като трилогия? Какво да очакваме в другите части?
Очаквайте неочакваното, би прозвучало като най-удачния отговор (и най-баналния). Истината е, че се постарах да създам една доста любопитна и заплетена история за втората част. Тя е малко по-динамична от първата и има доста бойни сцени. Разбира се съм се опитал да съчетая и някои умни мисли, но това ще може да бъде видяно едва след като първата книга бъде издадена и постигне успех. Все пак, аз се опитвам да съм позитивно настроен, а ако и читателите искат това да се случи, моля да гласуват на по-долу посочения линк!

Как могат хората да те подкрепят?
Ще се радвам на всяка подкрепа, която дойде чрез гласуване на ето този сайт- http://www.bukvite.bg/poem.php?docid=81370# Надявам се идеята ми да заинтригува читателите и наистина да получа тяхното доверие.

Какво е за теб този конкурс? Участвал ли си в други конкурси, какви награди си получавал?
За мен конкурсът е една огромна възможност. Възможност не само да сбъдна мечтата си, но и да изгрея в очите на широката публика. Един автор бива забелязан, когато негова творба се появи на пазара и се надявам и с мен да стане така, дори и при обеднял книжен пазар, като този в България. Участвал съм в доста конкурси, някои успешни, други не толкова. Единствената ми голяма награда мога да кажа, че е от клуба за фентъзи "Конан", откъдето получих статуетката "Автор на годината- 2008", след дълга надпревара продължила осем месеца. Винаги, когато погледна към статуетката си, която получих тогава, се подсещам, че не трябва да се предавам пред каквото и да се изправя. Все пак, статуетки и от други конкурси може би ме чакат...

Какво ти носи писането и пренасяш ли се в друг свят докато създаваш образи и ситуации?
Писането отдавна ми носи нещо повече от удоволствие. То не е просто хобито, с което запълвам времето си. Писането е моят живот. Иска ми се това да е и професията ми в бъдеще. Независимо дали ще съм сценарист, журналист или писател... Не знам дали се пренасям в друг свят, но определено, когато пиша се опитвам да превърна света около себе си в своя собствена проекция. Опитвам се да изгладя всеки детайл и да направя повествованието достатъчно въздействащо, за да може то да се докосне до всеки. Често си повтарям, че за да пишеш, трябва да отвориш сърцето си и да го слееш със своето въображение.

За какво мечтаеш? Разкажи ни за "пристана на мечтите", за който ти говориш в един свой разказ?
Мечтая за невероятни неща! Както всеки един човек. Мечтая да издавам книги, да бъда успешен в попрището си и да се покача по своята собствена "стълбица на успеха". Това обаче, за което наистина мечтая е хората най-после да ме чуят. И когато ме забележат като писател, да вникнат в онова, което се опитвам да им кажа. Защото чрез творчеството си искам да кажа много неща, които поради една или друга причина подминаваме в забързаното си ежедневие. С две думи, опитвам се да накарам хората да повярват в чудесата и в това, че ако са сплотени и съпричастни, то света ще бъде техен. Всеки има различен "пристан на мечтите", по-важното е, когато го стигне да не бъде самотен и озлобен. По-важното е, когато го достигне и се обърне назад, да види стойностното минало на един истински човек.

Кои теми те вълнуват и как те намират отражение в творбите ти?
Както казах по-горе, вълнувам се предимно от темите за човешките взаимоотношения. И не само от любовна гледна точка. Разглеждам идеята за приятелството и болката от предателството, за семейството и дълга към близките си, въобще за добрите отношения между хората и състраданието, което, вярвам, трябва да бъде давано на всеки, който има нужда от него.

Кой е любимият ти жанр, стил на писане?
Не се ограничавам в жанровете. Чета всичко. От фентъзи, до силно драматични произведения. Любовта ми към литературата определено започна с фентъзито, факт, от който много се гордея. Това е един жанр, който макар и да е подценяван, е предпочитан в последните години. Във всеки от магичните светове из фентъзи страниците, може да се намери по нещо чисто човешко, нещо, което да те докосне и да ти въздейства по начин, по който една сложна житейска драма никога не би могла. Но това не означава да останеш в този фентъзи свят и да се скриеш из страниците на книгата. Когато се докоснеш до магията на фентъзито, трябва да се опиташ да я генерираш и в нашия свят, за да можеш да го промениш към по-добро. Относно стиловете харесвам по-емоционалните и образно написани произведения. Все пак, животът е емоция!

Защо избра да следваш журналистика и как се виждаш след пет години?
Според мен, журналистиката ще ми даде една стабилна основа, по която да работя за следващите си проекти. Освен това се изучават много интересни дисциплини, преподавани ни от професионалисти. Наистина се радвам, че попаднах в прекрасна среда като тази. Използвам случая, за да благодаря на чудесните ми и подкрепящи ме колеги, които са до мен по време на конкурса и дават своят глас. Вие сте страхотни хора, надявам се никога да не ви разочаровам! След пет години ми се иска да бъда успял, но дори и да не стане, както мисля, бих се радвал, ако все още има хора, които вярват в мен и в таланта ми. Надявам се да имам повече приятели около себе си, които  да ми подават ръка, когато падна. Това е най-важното, останалото идва с много труд и упоритост!

Интервюто взе Яница МАРИНОВА

2 коментара: