събота, октомври 06, 2012

Българката Виолета Георгиева ще управлява Фейсбук страницата на ЕП


Виолета Георгиева - момичето, което ще администрира Фейсбук страницата на ЕП в края на октомври
Снимка: личен архив
Да измислиш рецепта за сладкиш за 754 еврократи. Да разбъркаш с миксер много съставки до получаване на хомогенна смес и да я опечеш на високи градуси, и то в предварително нагорещена фурна. След това да разрежеш на 27 (+1) парчета. Така се прави сладкишът “Европейски парламент”. Приготвя го Виолета Георгиева в последния час преди да свърши срокът за кандидатстване за редакторския пост на Фейсбук страницата на Европейския парламент (ЕП). По-късно кексът на Виолета е опитан от над 1 300 души и това я прави единия печеливш от тримата младежи, които ще имат достъп до фейс профила на Парламента. 

По пътя от Тервел към Тилбург до Страсбург 

Виолета Георгиева е от град Тервел, завършила Езиковата гимназия “Гео Милев” в Добрич. През 2011 г. взима диплома по европеистика от Софийския университет “Климент Охридски, за да стигне до магистратурата си по европейско право в Тилбургския университет в Холандия, където и живее. И не само, към настоящия момент Виолета се занимава с анализирането на правните политики на Европейския съюз (ЕС). 

Рецепта за европобедители 


Рецептата на Виолета за конкурса
Снимка: facebook.com
Преди няколко седмици от Фейсбук страницата на ЕП обявяват конкурс за администратор за един ден на профила. Условието е да си гражданин на държава членка на ЕС или на Хърватска (очаква през 2013 г. да бъде приета за член на ЕС) и да споделиш в рамките на 200 символа своето оригинално послание. “Наистина не мога да Ви отговоря как точно се сетих да напиша рецепта. Идеята ми дойде някак естествено. Моята рецепта за сладкиш “Европейски парламент” беше готова само час преди края на конкурса.”, сподели Виолета Георгиева за участието си в конкурса. 

“Заявилите участие според данните във Фейсбук бяха между 600 и 700 души. Регламентът беше такъв, че действителните редактори на профила на Парламента щяха да изберат десетте най-оригинални послания, от които три щяха да пратят своите автори в Страсбург, според това колко харесвания получат във Фейсбук.”, уточни българката. 

От страницата на ЕП 

На 24 октомври тримата младежи от България, Румъния и Хърватска, добили правото да ръководят Фейсбук в Парламента, ще отразяват дейностите на депутатите онлайн. Според българското момиче интерес ще предизвика пленарната сесия на 22 октомври в Страсбург, тъй като ще се обсъжда бюджета за финансовата 2013 година.  

А ще видим ли българска писменост в дневника на ЕП. Виолета отговаря уверено: “Ще се опитам да се преборя да има публикация на български език!”. 

Как се прави успешна PR виртуална кампания? 

Изискването на състезанието е, че колкото повече харесвания натрупаш в актив, толкова по-лесно можеш да стигнеш до финала. “Ако трябва да съм искрена, като прочетох, че крайният резултат ще се определя по този начин, изобщо не ми хареса. Събирането на харесвания във Фейсбук е много манипулируемо. Но интуицията ми подсказваше, че трябва да опитам.”, разказа Виолета. 


Логото на ЕП във Фейсбук
“Проблемът беше, че си нямах представа как се провежда успешна виртуална кампания. Първо и естествено, започнах да разпространявам информацията сред приятели. Веднага ми стана ясно, че ще е доста трудно, защото резултатите идваха бавно”. Момичето споделя, че местните медии в Добрич също взели акцията й присърце. 

“Това, което мен лично ме докосва най-много, е, че своя “like” ми дадоха хора от различни възрасти и професии.”, обясни с усмивка българската редакторка. След като набира скорост започва да получава и лични съобщения с поздравления и окуражавания от непознати, които отвръщат на нейната кампания отзивчиво. 

С дисциплина! 

“Аз спечелих с дисциплина (спазване на правилата, които според мен не всички бяха прочели) и с креативност (не с фокусиране на вниманието върху това коя съм аз, от къде съм и какво съм учила).” 

Интересен е случаят, че в челната десетка на конкурса се е борил и друг българин Милен Илиев. Но поради грешка на организаторите той е загубил възможността да стартита успешно своята кампания. Според Виолета той е победителят по оригиналност, тъй като се е представил с най-късата поетична форма “хайку”. 

Образователните новини от България: меле в Ректората на СУ, заради бавна администрация 

Ден след като откриха новата академична година в СУ. Изнервени и чакащи студенти пред бавно работещата администрацията на Алма Матер се сбиха. “Пред този кабинет съм чакала и аз поне два пъти годишно. Дори не искам да си представя колко часове съм загубила напразно там. Това е кабинетът в Софийски университет, който сам определя в точно определени дни да се занимава с една точно определена дейност за сметка на всички останали (например днес да приема само записвания за магистър, но не и заявки за академични справки).”, разказа с недоумение Виолета. 

Нейната история от този прословут кабинет 46 на Философския факултет в Ректората е забавянето на дипломата й с няколко месеца. “Аз не бях уведомена за това, а разбрах едва когато при официалното връчване на дипломите на моите колеги, на което аз не успях да присъствам, се оказа, че моята просто липсва.”, допълни тя. 

За неволите в Университета момичето сподели как е чакало месец академичната си справка и след това я е получило с грешки. “В университета в Тилбург се записах и платих студентската си такса електронно. Освен това съществува и възможност да пратиш документите си по пощата. Академични справки се издават за по-малко от минута едновременно на холандски и на английски език безплатно.” 

Липсите в българското образование към крачките на успеха 

“В българското висше образование не ми достигна мотивация и добра организация. Разполагаме предимно, но не и изцяло с добри преподаватели. Те обаче, не винаги са достатъчно мотивирани да изпълняват своите функции на хора, избрали призванието да бъдат обективни, отзивчиви, иновативни, развиващи се.”. Така коментира девойката образователната система у нас. 

Посланието: “Всичко е възможно!” 

Виолета следи събитията в България, най-вече обича да чете повече за български ученици, които се връщат с медали от световни състезания или за българи, които творят художествена литература, дори и на чужди езици, и получават международно признание. Нейните думи са точни, кратки и ясни: “С рогата напред! Нека да вярваме повече в своите идеи, да поемаме инициативата доброволно и по-често, да сме постоянни.” 


Стоян Нешев
Всичко от автора

Няма коментари:

Публикуване на коментар