събота, ноември 14, 2009

Ивет Лалова: "10,77 не е най-доброто от мен"


Догодина ще съм в топформа, зарича се спринтьорка №1

Ивет Лалова е родена на 18 май 1984 г. в София. Тя е дъщеря на Мирослав Лалов - български спринтьор, с лични постижения от 10,4 сек. на 100м. и 21.9 на 200 м. Майка и? Лиляна Петрунова е също бивша атлетка с резултати 12,2 на 100м. и 25,4 на 200 м. Като малка се занимава с плуване и гимнастика, през 1996 г. се пренасочва към леката атлетика и започва да тренира при Константин Миланов, с когото работи и досега. Една от най-бързите бели жени в света.

Най-добрата ни лекоатлетка Ивет Лалова в специално интервю. След години на непрестанни контузии, тя даде оценка на изминалата година и изрази своите надежди за следващия цикъл.

Ивет, месец след края на сезона, как оценяваш своето представяне през годината и това на националния отбор като цяло?

Не мога да направя цялостна оценка, защото нашият спорт е строго индивидуален. Не е, за съжаление, футбол или баскетбол, за да кажа нашият отбор направи това или онова. Имаше много атлети с проблеми, в това число и аз. Моят сезон мина под мотото на това, че съм контузена и изобщо не трябваше да участвам в този летен сезон. В крайна сметка аз постигнах целта си и участвах на Световно първенство. Там бягах, представих се добре според моментните си възможности. В леката атлетика да бягаш на Световно или на Олимпийски игри е много голям успех, защото виждате, че други спортове не могат да се класират дори на Европейско първенство. В Берлин смятам, че постигнахме много. Ето, Момчил Караилиев влезе във финал. Много хора се завърнаха след контузии и други проблеми. Така че - важното е спортът да върви напред.

В какво състояние се намираш в момента? Имаш ли някакви болежки, защото знаем, че това са най-големите ти проблеми през последните години?

Това са проблеми на всеки спортист. Слава богу, в момента съм добре, здрава съм, тренирам и гледам напред. Надявам се през следващата година да съм в топ форма и да постигна това, което знам, че мога.

Какви са плановете ти за следващия сезон? Къде ще протече подготовката ти и ще бъде ли насочена тя за Световното първенство в зала през зимата?

Знаете, че нашата подготовка е изключително дълга и тежка. Що се отнася до зимата , всичко ще зависи от резултатите, които постигам на тренировки. Ако вляза в достатъчно добра форма, ще участвам на световното през зимата. Ако не, ще се насоча към Европейското първенство през лятото. Това е най-важното състезание за всеки атлет от Европа. Засега подготовката ми протича тук, но, както всяка година, ще има и лагери в чужбина.

Към коронната ти дисциплина 100 метра ли ще ти бъдат насочени усилията или ще се подготвяш паралелно и за 200, където също имаш силни резултати?

Смятам, че по-скоро на 100 метра ще ми бъдат силите през следващата година. Там са ми най-добрите постижения и мисля да наблегна на късия спринт.

Какви са очакванията ти за представянето на щафетата ни на 100 метра, като поставим условието, че всички сте здрави? Знаеш, че към вас има много големи очаквания, защото и четирите сте отлични спринтьорки.

За да се постигнат добри успехи в щафетните бягания, трябва да нямаме контузии и да тренираме дълги години. След като белгийките само с една сериозна спринтьока спечелиха медал от Световно първенство, говорих с Ким Геверт. Тя ми каза, че тренират десет години и чак сега берат плодовете от това. В момента сме само две здрави в нашия тим, така че не знам какво да очаквам. Може би някъде в бъдещето ще се получи добър тим, но за това трябват здрави атлетки и години подготовка.

Ще видим ли през следващата година истинската Ивет Лалова, ако най-после се отървеш от всички контузии?

И аз си пожелавам единствено да бъда здрава и да мога наистина да разгърна потенциала си и да покажа на какво съм способна.

Имаш ли сили, пак при условието за здравето ти, да подобриш върховото си постижение в 100-те метра от 10,77?

Искрено мечтая това да се случи, защото знам, че мога. Надявам се следващия сезон да бъде ново начало за мен и да започна да постигам отново големи резултати.

Ще разкриеш ли малко повече от идеите, които имаш за развиване на благотворителна дейност?

Имам добри идеи и вече изградени страхотни проекти. Работя в тясно сътрудничество с "SOS детски селища България", чийто посланик съм от една година. Желанието ми е не просто да си правим реклама, а наистина да помогнем по някакъв начин и да направим нещо хубаво за тези деца пък и за още други проекти, които ще представим във времето.

Твоите пожелания към леката ни атлетика за предстоящата година.

Моето най-голямо пожелание е всички да са живи и здрави, защото това е най-важното. Понякога, гонейки добри резултати, понякога даваме прекалено много от себе си и накрая оставаме наранени. Нека да се стегнем, да гледаме напред, да бъдем позитивни и да си стигнем резутатите. Искам накрая да благодаря и на шефа на федерацията Добри Карамаринов, който стои плътно до нас през цялото това време.

Лични постижения и отличия:

100 метра - 10.77 в Пловдив 19 юни 2004; 200 метра - 22.51 в Мадрид 17 юли 2004

60 метра в зала 7.21 - в София 1 февруари 2004; 200 метра в зала 22.91 в Мадрид 6 март 2005

Олимпийски игри 2004: 100м - 4м (11.00); 200м - 5м (22.56) 2008: 100м - 15м полуфинал (11.51); 200м - 18м четвъртфинал (23.15)

Световни първенства 2007: 100м - 18м четвъртфинал (11.33)

Световни първенства в зала 2008: 60м - 16м полуфинал (7.31)

Европейски първенства в зала 2005: 200м - (22.91)

Европейска шампионка за девойки до 19 годишна възраст на 100 и 200 метра - 2003.

Републиканска шампионка на 100м - 2004, 2005, 2009; 200м - 2004; 60м(з) - 2003, 2009

Национална рекордьорка на 100- 10.77 и 200м в зала- 22.91.

ТОДОР ХРИСТОВ

гр. 5002, "7 дни спорт"

За "Аз, Journalистът"; Снимка: sportal.bg

1 коментар:

  1. Безкрайно чаровна жена. Дано още поне от 2 олимпиади ни зарадва с медали.

    ОтговорИзтриване