В необичайно топлия за сезона 3 декември студентите от специалност "Журналистика и масмедии" към УНСС се срещнаха с Димитър Цонев. С новинарска прецизност, богат журналистически опит и отворен за интересни разговори, той пристига точно на време. Единствената телевизия, в която е работил, е БНТ. Стартът му в нея е през 1988 г., следват периоди на прекъсване, но през 2007 г.отново се завръща в обществената телевизия.
Външният му вид перфектно отговаря на човек, съобщаващ вестите. Дълго време се занимава точно с това- водене на емисииите "По света и у нас" по БНТ, но смята, че репортерството и новините в България са дадени на младите, а никъде в чужбина не е така. Например в американските медии с новини се занимават хора на възраст около и над 50.
"Ако камерата не обича един човек, няма как той да задържа аудиторията", каза Цонев. И допълни: "Личността трябва да бъде харесвана от камерата, а гласът – от микрофона. Съчетанието на двете прави комбинацията перфектна, а един журналист- добър и налагащ се".
"Занаятът ни не е лек! Конкуренцията днес е жестока. Телевизията е продукт, който, ако не се хареса на аудиторията, изчезва от медийния пазар. Когато цифровизацията приключи през 2012г., ще се види кой каква роля има на пазара. Ще се оцени кой ще изплува и кой ще потъне"- сподели програмният директор на обществената телевизия.
Какво се случва с БНТ, дали 50-годишният кораб потъва? Отговорът на госта ни е категоричен:"Не!". И надълго говори как БНТ няма достатъчно ресурси, за да плаща за риалити формати, като Dancing Stars, Big Brother и пр. Но държавната медия безспорно е изключително добра в най-гледания си продукт- новините.
Финалът се постави така: "Една обществена телевизия, ако няма публика и ако не произвежда общественозначими новини, няма смисъл да съществува!". Сами преценете каква е ролята на БНТ в момента!
ЯНИЦА МАРИНОВА
Снимки: МИНКО ЧЕРНЕВ
Всички снимки от събитието търсете на нашата фейсбук страница.
Няма коментари:
Публикуване на коментар