петък, ноември 02, 2012

Старомодна


Снимка: Минко Чернев
Във време като днешното не е модерно да бъдеш добър. Грозно е да казваш „моля” и „благодаря”, а да не говорим колко ниско ще паднеш, ако някога си позволиш да се извиниш за нещо, което си направил. 

Във време като днешното добротата, съчувствието и обичта се смятат за човешки дефекти, вместо за човешки качества. Във време като днешното не е нужно да имаш нито сърце, нито душа – трябва ти нулева ценностна система и никакъв морал. 

И ако искаш да си от най-модерните хора, трябва да се усмихваш изкуствено, да правиш фалшиви комплименти и най-вече да казваш „обичам те”, без да го чувстваш. Е, съдейки по това, означава, че аз съм безкрайно старомодна. 

Нищо. Нека бъда старомодна! Аз ще продължа да бъда такава, както до сега – човек със сърце. И нека светът ми да се срива, когато ме боли заради чуждото нещастие...  

И нека приемам проблемите на чуждите хора като свои собствени... И нека продължа да бъда съвършена единствено в своето несъвършенство да съм модерна марионетка...


Станислава Цветкова
Всичко от автора

2 коментара:

  1. Момиче, объркана си. Обичта не е качество, тя е начин на живот.

    ОтговорИзтриване
  2. Не е ли точно объркаността тази, която ни води към себеоткриване?
    p.s. И все си мисля, че човек е добре да се подписва със собственото си име, а не да стои зад анонимността. Особено, когато критикува. :) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване