вторник, декември 24, 2013

Композиторът Валди Събев: Много повече сила има в музиката, отколкото предполагаме


Валди Събев
Снимка: личен архив

Представяме ви човека, който прави музика за Тhe National Geographic Channel, Sony, Apple, Red Bull Media House, Walt Disney Pictures, CBS, Microsoft - Валди Събев. Това са част от клиентите му, а също издава собствени албуми, озвучава филми, реклами, видео игри и други медийни проекти. 

Съпругата му Надя
Снимка: личен архив
Валди се занимава с музика професионално от около 16 години. Започва като DJ, след това се насочва към композиране и продуциране на музика. Определя себе си като „независим артист и работя изцяло сам над изкуството си”. Обожава професията си и работи с удоволствие по 18 часа всеки ден. Живял е 16 години в Кейп Таун, Южна Африка. „Много готино и красиво място, но най-хубаво си е у дома, в България.” Семеен е, със съпругата му Надя имат дъщеря Инес на 10 месеца, а научихме, че скоро очакват и втората им дъщеричка. Засега планират да живеят в България. 

С мотивиращия позитивизъм в песните му се отнасяш в спокойствието на съзнанието.
Дъщеричката им Инес
Снимка: личен архив
Чуйте на www.valdisabev.com 

Валди, музиката неизменно е част от вътрешната ни същност, когато действително е чута, когато съществува като такава. Разкажи ни за твоята музика и стил, защо си избрал да се занимаваш с това изкуство? 

- От всичките изкуства, музиката е най-изразителна. Аз идвам от семейство на изкуството. Майка ми Виолета Събева е много талантлив и успешен художник с 10 международни самостоятелни изложби. Баща ми беше дипломат и писател. Брат ми Георги Събев е визуален артист, график дизайнер и фотограф, сестра ми Сабина Събева е моден дизайнер. Аз съм музикантът на семейството. Не мисля, че човек може да си избере изкуство и съм много против уроците по изкуство, защото това е талант, който или го имаш, или не. Ако имаш таланта в себе си, сам ще се изучиш как да го изразяваш и ще създадеш свой собствен стил. Музиката е най-емоционалното и психически въздействащо изкуство, което буквално променя манталитета и характера на хората. Много повече сила има в музиката, отколкото предполагаме. Както любимият ми философ Пол Брънтън каза „Покажи ми изкуството на една нация и ще ти кажа културното развитие на народа”

Кое те вдъхновява? Песните ти са позитивни и мотивиращи, кое те кара да ги правиш такива, ежедневието ни в по-голяма си част е еднообразно и мрачно. Различен си. 

- Според мен ежедневието не е мрачно и еднообразно, а съзнанието и манталитетът на повечето хора е такъв. Странно ми е как все още има хора, които не са осъзнали най-елементарния принцип в живота - мислите и чувствата ни създават ежедневието ни. Нека си припомним великите думи на Ганди: „Бъди промяната, която искаш да видиш в света”. Аз съм си дете по сърце и към всеки човек, независимо дали е президентът на Америка или чистач по улиците, се обръщам с „Как си, братле?” или ако е жена: „Как си, мило?”. Тези лейбъли и рангове на класа, които така наречените нормални хора си поставят, за мен нямат значение. Всички сме деца, всички сме на едно ниво и всички пътуваме заедно през великото приключение наречено Живот

Дебютният ти албум "Impressions volume 1" имаше страхотен успех. Чувстваш ли се удовлетворен? 

Обложката на дебютния албум
на Валди Събев
- Много як албум се получи. Да, чувствам се супер. Избягвам да се замислям над творбите ми и комерсиалните им успехи, защото това силно храни Егото, което никак не е добре. Важното е, като чуеш мое парче или видиш мой клип, да се отнесеш в друго измерение, изпълнено със спокойствие, красота, щастие, любов. После да си кацнеш обратно тук, зареден с всичките тези чувства и мисли. Да ги предадеш на всеки човек, с когото се срещнеш през деня. 

Често авторите в своите произведения пресъздават личните си възходи и падения, повлияни от емоционалните преживявания в различните житейски ситуации. Коя е твоята музикална композиция, която най-силно отразява важен момент за теб? 

- Аз съм доста чувствителен и съм преминал през най-тъмните места на съзнанието от много ранна възраст. Правил съм много грешки и съм научил много уроци. За нищо не съжалявам и съм благодарен за всяка моя стъпка от миналото, колкото и болезнена да е била. Защото поради тях, сега съм със силно изграден позитивен манталитет и съзнание. Всяко мое парче е част от мен. Аз никога не съм композирал музика, защото трябва или за да направя хит и много пари. Композирам, когато съм вдъхновен, а това е постоянно. Изразявам това, което чувствам. Така, че нямам любимо мое парче, всичките си ги обичам еднакво, все едно са си мои дечица. Всяко парче е искрено и препълнено с емоция и философия. 

  Valdi Sabev - Lost Inside My World/ 
Валди Събев - Изгубен вътре в моя свят 

Какви са бъдещите ти проекти? Какво ново да очакваме? 

- Много нова музика и много нови клипове, създадени от най-чистата любов, пълен вътрешен мир и братско сърце, насочени към всичко което съществува.

Интервюто взе Теодора Пискова
Публикации от автора

Няма коментари:

Публикуване на коментар