неделя, декември 08, 2013

Честит студентски празник


Снимка: Елена Донкова

Честит 8 декември! 
Честит студентски празник! 

През декември стават чудеса...  
Снимка: Елена Донкова
Във времето на питанките дали студентите са ранобудни, заспали, пасивни, мотивирани от опорни точки и други „нравствени” квалификации екипът на „Новата журналистика” пожелава на студентите пътя към щастливците

За поздрава подаряваме фрагмент на незабравимия Алеко от фейлетона му „Страст” за надеждата в една ситуация, в която на Аза ужасно му се пуши, а няма 45 стотинки за тютюн. 
„... всяка фигура още повече укрепявя съзнанието ми, че аз съм щастливец. Ето например онзи предприемач: кой може да се отнесе към него с уважение? На кой господ не се е кланял той само и само да не бракуват неговите батакчийски доставки? И защо му са пустите пари, дето ги печели, когато живее като говедо? Ето онзи висши чиновник: какви подлости не е извършил той, за да достигне до чина, който всеки знае, че недостойно занимава. Ето и един министър насреща ми: за него ако не друго, знае се поне, че е бил герой на една мерзка драма, а освен това знае се, че той е заплашвал някои гарги с военно положение. А за мене светът не само че не знае подобни гадости, но и всъщност ги няма у мен, па и не ги е имало и, уверен съм, няма и да ги има. Ето кое съзнание ме кара да се взирам с почтение само в кръга на бедността, като мисля, че доволството и богатството са заклеймени ако не с позор, то поне с малко подлост. И аз гледам на богатството почти с презрение.”

Весел празник! 

Екип "Новата журналистика"

Няма коментари:

Публикуване на коментар