вторник, февруари 25, 2014

8 прости правила за живот в Студентския град


От терасите на студентските общежития
Фотограф: Елена Донкова

Добре дошли в Студентски град, известен като града на греха и веселието! Мамка му, защо през моите очи не е такъв? На мен нищо, случващо се тук, не ми се вижда забавно. Пред погледа ми са само мизерията и простотията. Изобщо пълна деградация. И преди да осъдите мнението ми, нека Ви разкажа малко за случващото се в Студения. 

Настанете се удобно, време е за осем прости правила за живеене в Студентски град. Първо правило: В Студентски град пешеходците винаги се движат и разхождат по улиците. Не че на всички им харесва, просто върху тротоарите няма място от паркираните автомобили. Паркинги също няма. Има няколко паркоместа, но напълно недостатъчни, имайки предвид броя на живущите студенти. 


Ако студентите
си изхвърлят боклука
в контейнера,
така помагат 

и на други...
Фотограф: Елена Донкова
Второ правило: Въпреки че по средата на улицата или върху паркоместата, които вече споменах, има няколко захвърлени контейнера, ако си истински българин, задължително трябва да си изхвърлиш боклука на земята. Най-често срещаната и удобна практика, която с времето студентите са запазили като традиция, е хвърлянето на боклука през прозореца или в асансьора. Все пак „газарите” не моАт си изхвърлят боклука. Т’ва е за простолюдието! 

Трето правило: Пешеходците задължително трябва да изчакат автомобилите, преминаващи през пешеходните пътеки, а автомобилите задължително трябва да изчакват пешеходците пресичащи навсякъде и изскачащи от всякъде! Офф, нещо се обърках?! Така ли беше правилно, или обратното? 

Четвърто правило: Имайте предвид, че от 10 лампи на една улица, работи само една. Пари за осветление няма. На тъмно е по-интересно. Ако си момиче, често ще чуваш различни неприлични предложения, ще ти подсвиркват или ще те преследват. А ако останеш безразлична или отвърнеш с някоя по-груба реплика, то ставаш боклук, парцал, мухъл... И всякакви други гнусни неодушевени предмети, за които можеш да се сетиш. А ако си момче, то се готви за заяждане, обиди и бой. Или се биеш, или си страхливец и смотаняк. Аре, да те видим к’ъв мъж си тогава, а?! 

Пето правило: Ако искаш да си достоен студент, не си прави труда да работиш. Нали се сещаш - само баламите бачкат. За к’во да работим, като моЕм да си пием ракията и да си лежим, а мама и тати да пращат пари. Те, хората, са го казали - тате носи, мама меси. Нашите ми казаха, че сега ми е времето да уча и 4 години няма да барна работа. Нищо, че от 2 месеца не съм стъпвал в университета. Чух, че и там голяма част от преподавателите заплашително казвали: „Вие не работите, нали? Все пак сте избрали да учите редовно и компромиси няма!”.  Баси, а преди 2 седмици една колежка, която работи, ми писа и ми каза, че има всички лекции и се е освободила от няколко изпита благодарение на домашните си работи и доброто си представяне през учебните занятия. Супер несправедливо, аз не работя и съм „истински студент”, а ще ходя на поправки?! Тая, бате, отишла няколко пъти и вече си взела изпитите! Супер тъпо! 


Всички пътища водят към Студентски град
Фотограф: Елена Донкова
Шесто правило: Никога, ама никога не отделяй пари за няк’ви глупости като кино, театър или концерт. Епа, я концерта си го праа и сам в общака! Всяка седмица като идвам на София си нося домашна ракия и няколко буркана с манджи, което ми спестява пари, които естествено пръскам за салфетки и уиски на промоция в столичните заведения. Тези в Студентски град, де – на центъра е много скъпо, а аз не излизам веднъж или два пъти в месеца. Обичам всяка вечер да има джангър! Братле, и мацките по чалготеките са супер натокани – слагат си вафли в косата и обличат едни тесни, летни роклички през зимата... Супер секси! Най-якото е, че ако една те отреже, което е супер рядко, можеш само да се обърнеш на другата страна и да забиеш някоя, която е абсолютно същата! Всичките си приличат супер много! А в гръб на всяка косата е еднакво обемна... 

Седмо правило: Винаги, ама винаги по време на сесия трябва да се напиваш всяка вечер! Ако по време на пиянските нощи не се съблечеш гол до кръста, бъркайки си в пъпа, не се оригваш, не пееш ретро чалга песни, не говориш на всички на „ма” и „бе” , не крещиш и не се храчиш през прозореца или по улиците. Ти тогава не си ник’ъв мъж, бе! 
Приятел на студентите?
Фотограф: Елена Донкова
Осмо правило: Трябва да се научиш да живееш в стая, в която няма да има място и за теб самия и още двама! Най-прекрасното е, че има само малко ремонтирани общежития и при добър късмет може да заживееш в пълна мизерия заедно с няколко домашни любимеца - мишки и/или хлебарки. В стаята ще откриеш мебели, които са истинска антика. Абе, общо взето трябва да се научиш да живееш като скот. К’во като е 21 век?! Тя, баба ти, само в ремонтирани стаи е спала! „Най-мрачните места в ада са запазени за онези, които остават безразлични във време на духовна криза!”.

Трейси Велчева
Публикации от автора

10 коментара:

  1. Аз живея в Студентски град от 3 години и тази стататия е потресаващо грешна, Трейси (много странно име) да намине някой път, да види действително как е. Каня я официално

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте! Екип на НОВАТА ЖУРНАЛИСТИКА с удоволствие ще дойде да направи репортаж за мястото, където живеете в Студентски град при Ваше желание. Може да се свържете с нас: new_journalism@abv.bg

      Относно името на авторката Трейси Велчева и посланието от нейния текст като ЛИЧНО МНЕНИЕ не намирам валидна логическа връзка.

      Поздрави,
      Стоян Нешев
      Гл. редактор на НОВАТА ЖУРНАЛИСТИКА

      Изтриване
    2. Здравейте, г-н Анонимен! :) Аз пък живея в Студентски град от 2 години и всичко, което съм написала е всеки ден пред очите ми! За мен това е реалността... Имайки предвид всичко, с което се сблъсквам в ежедневието, то щом за вас статията е потресаващо грешна, вие навярно сте "сляп" , или просто сте от хората, които съм описала, без дори да го осъзнавате ! :) Все пак благодаря, че сте отделили време, за да прочетете статията ми !:)

      Изтриване
  2. Аз живея в студентски град и всичко, което е написала авторката е наистина вярно! Налице са проблеми, които се нуждаят от бързо решение. Едновременно с намесването на държавата за решаване на проблемите, трябва да настъпи промяна и в нашето лично поведение!

    ОтговорИзтриване
  3. Blogat novinarski li e,ta vednaga zapochvate da tarsite kusuri..kakto navsiakade o vav vsi4ki sferi na jivota v Bg....statiata e perfektna,hudojestveno izdarjana,podkrepena s vpe4atliavasti kadri,izstradana....napisana ot sarze...BRAVO,TREIS,vse taka i NAPRED!!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей браво, много яка статия

    ОтговорИзтриване
  5. Хах ... ам ... аз живях в Студентски само една година (слава Богу!). Има много верни неща в статията, но пък има и много грешни. Зависи в коя част на "кампуса" (ако мога така да го нарека това чудо) живееш и какъв човек си. Ако успееш да пооправиш нещо в стаята и да я направиш малко по-уютна няма чак толкова проблеми. Важното тук е, че студентите са прасета! Никой не пази и не се старае поне малко да мисли за тези, които ще влязат в стаята след тях - "И к'во, да не би на мен някой да ми е завещал оправена стая". Не е особено удобно, но все пак е нещо.
    А относно чалготеките ... е безкрайно долнопробно и гнусно ( не отричам,че съм ходила и понякога ходя и сега), но е въпрос на личен избор. САЩ ряпа да яде, тук е света на неограничените възможности хахаха :D

    ОтговорИзтриване
  6. Изключително повърхностно четиво - и като стил, и като идея.

    ОтговорИзтриване
  7. Най-добре се откажете от писането! Лоша, безсмислена, пълна с неверни факти статия.

    ОтговорИзтриване