петък, ноември 21, 2014

Ползват ли се с доверие водачите на листите по време на избори


Снимки: Елена Донкова

Имат ли ПОСЛЕДОВАТЕЛИ? Носят ли РЕАЛНИ ЦЕННОСТИ? Ползват ли се с ДОВЕРИЕ? На тези изследователски въпроси главният редактор на „Новата журналистика” Стоян Нешев и Теодора Пискова, главен редактор на „Вестник на УНСС” дават отговорите на националната конференция ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ на ПОЛИТИЧЕСКОТО и ИДЕОЛОГИЧЕСКОТО ПРОСТРАНСТВО: в БЪЛГАРИЯ, ЕВРОПА и СВЕТА в УНСС. 

Двамата ще представят темата „Лидерите на мнение между властта и промяната. Европейски избори’ 2014” с научен консултант гл. ас. д-р Катя Михайлова от катедра Икономическа социология, УНСС

Под знака на теорията на Лазарсфелд и Катц за водачите на формираното мнение и техните последователи се ражда двустепенният модел на комуникация и в контекста на множество критерии, които студентите по журналистика откриват чрез социологическо изследване „Лидерите на мнение днес”, подлагат на анализ и проверка първите в листите на водещите политически сили. 

Студентите по журналистика
Стоян Нешев и Теодора Пискова
получават отличие
от Бургаския свободен университет
През контрола на медиите по време на избори кандидат-депутатите биват „ревизирани” по харизма, медийна грамотност чак до доверие и лични качества. Изследването улавя тенденциите в медиите, установява факторите за успех в предизборната кампания и се опитва да хвърли светлина върху явлението лидери на мнение ли са водачите в листите. 

През цедката на теорията и практиката в полето на „водачи на мнение и техните последователи” попада Томислав Дончев от ГЕРБ, за който изследването разкрива, че е шампион по медийно внимание в предизборната кампания. Практиката показва, че той не пропуска да дава интервюта и да коментира събитията около Европарламента. Въпреки че редовно е обвиняван за неуспеха на партията, възможно ли е Сергей Станишев от БСП да е „лидер на мнение”? 

През последните няколко години кандидатът за евродепутат Волен Сидеров успя да се замеси в някои от най-нелицеприятните битови скандали у нас и в Европа. Защо медиите не спестиха това на лидера на Атака”? Представян като българския Робин Хут и като брокер на корпоративни интереси - кой е новият политик Николай Бареков от „България без цензура”

За жените водачи за Европейския парламент някак се налага изискването да се държат така, че да не се срамуваме от тях. През полезрението на медиите в рамките на нашата модерна демокрация се явява Меглена Кунева от Реформаторския блок. Тя освен че си направи селфи с останалите лидери на Блока, не пренебрегна и провокациите в социалните медии по време на кампания. Нейни аматьорски видеоклипове обиколиха мрежата, в които бе заснета с непрофесионална камера в много близък план. Облечена неглиже, около нея се чуваше шум от пеещи птички. 

Надежда Нейнски от „Синьо единство” се прочу в медиите с това, че е освободила жилището си в Брюксел, в което е пребивавала под наем. Изпратила е и имейл до всички евродепутати и чиновници в Брюксел, където предложила за продан телевизор, лампи и столове. Изследването още отбелязва, че Филиз Хюсменова от ДПС е отсъствала от големите дебати в медиите. Обаче водачката за партията на Местан поддържа фейсбук страница с над 9 600 лайка. Друга дама, която се бори за място в Европарламента, бе Антония Първанова от „КОД-Антония Първанова, Илиана Раева-ОБ, НДСВ, СДП”. Дали тя е „лидер на мнение”?

Участието на Нешев и Пискова е в сесията „Властта и социалната промяна”  на 27 ноември от 18 ч., където модератори ще бъдат гл. ас. д-р Катя Михайлова и Калоян Янков, магистър.

НОВАТА ЖУРНАЛИСТИКА кани всички онези любители на научния анализ и коментар на откриването на конференцията на 27 ноември от 13 ч. в Голяма конферентна зала на УНСС.

Няма коментари:

Публикуване на коментар