събота, януари 08, 2011

Ало, за един домат... повече



Скъпи читатели, на имейла на НОВАТА ЖУРНАЛИСТИКА бяха получени анонимно записи на три разговора на висши държавни зарзаватчии. И тъй като файловете съдържат изключително важна за обществото информация, публикуваме стенограмите без абсолютно никаква цензура. Изводите оставяме на вас.

Всяка прилика с действителни лица и събития е напълно умишлена.

Карикатура: в. "Новинар", Чаво





1 разговор между Симо и Ванката
Симо: Ало, Ванка, за много години!


Ванката: За много... по-малко, Симо!


Симо: Как върви работата?


Ванката: Работа, работа, колко да е работа?! Повръща ми се, казвам ти.


Симо: Що, да не си болен?


Ванката: От това повече накъде.


Симо: Колкото повече, толкова повече.


Ванката: Абе популистка работа, ти казвам. Аз ходя да бера домати, а той, комшията Цеката, ми подбива пазара. Натиска ме за две фирми, които да изкупуват доматите. Бива ли такова нещо. Гнусен ми е. Ама аз ще го отнеса като куцо пиле домат, ти ще видиш. Ще изляза утре на пазара и всичко ще си кажа – от А до Я. Аз знам, че в момента ме слуша, ама те нещата са отврат...


Симо: Да слуша, то затова са му толкоз големи ушите.


Ванката: Дреме ми на партенката. Те доматите и без т’ва са се вкиснали. От тях и вино не става, както Румбата, кьоркютук пиян, си ги мислеше тия работи. Аз 20 години се занимавам с тия домати. Той от има-нема две години ми станал зарзаватчия и мене ‘ша ме учи как се слагат компоти...


Симо: Абе той Бобеца е умен, за разлика от него. Ще ги нагласи нещата със сергията.


Ванката: Аз на пазара съм излязъл, ‘щото има хора, ‘дет ми вяват. От домати ДДС се не пра’и, ама се крие. И те го знаят т’ва. Чувствам се като в Рататуи от вскиснали се домати... провръща ми се!


Симо: Ти утре в Кирковци ли си?


Ванката: Да, в Кирковци съм.


Симо: ‘Айде донеси ми една каса от тия домати, че жената иска паприкаш да слага. Аз ще се обадя на Бобеца и ще уредиме нещата.


Ванката: Добре, ‘айде чао.


Симо: Чао, до утре.


2 разговор между Симо и Бобеца
Симо: Ало, Бобе, ти ли си?


Бобеца: Кажи бе, аспержа недосварена... (смее се) Нещо омекнал ми се струваш?


Симо: Хаха, не съм, ама доматите се вкиснаха. Цеката нещо пра’и мизерии на Ванката.


Бобеца: Остави ги, аз искам те да се мразят, за да развивам пазарната икономика и конкуренцията. Иначе к’во... на пазара на домати само Ванката ли да продава?? Сиреч, само една сергия да има... Това и в съседните села Гърчево и Руманево го няма.


Симо: Ама гле’й ся’, не става така. Оня, Ванката, нещо се е размирисал и вика, че ще излезе утре на пазара в Кирково и всичко ще си каже, ‘щото Цеката го бил подслушвал...


Бобеца: Ти я остави тая работа на мене. Аз утре ще се оправя и с двамата, че да не вземат ония от Български Селски Пазар да почнат да ми прескачат по ... дворовете.


Симо: Бог да те поживи, аз ще укротя Ванката тогава, че да спре да се пени.
Бобеца: Утре ще се чуем.


Симо: Добре.


3 разговор между Бобеца и Цеката
Цеката: Здрасти, бос.


Бобеца: Слушай ме внимателно, няма да повтарям.


Цеката: Добре.


Бобеца: От утре за тая история с доматите не искам повече да чувам. Вашата работа с Ванката е да се мразите, т’ва е смисъла на пазарната икономика, а не да ми създавате на мене работа, че като чуят ония от Български Селски Пазар, иди после им обяснявай как се берат домати. Сиреч, утре излизам аз на пазара, казвам колко кила домати сме произвели, колко сме продали и колко сме бракували, че да няма после ‘ма аз не чух, аз не разбрах. Ясно ли е?


Цеката: Да.


Бобеца: Добре. Със Симо съм се разбрал за Ванката. На тебе оставям задачата да си траеш, оттука натам аз ще се оправям. ‘Айде, че ме чакат две първи копки на две ниви. Чао!


Цеката: Чао.


Грета Петрова
Всичко от автора

5 коментара:

  1. Добре де, минаваме на други култури.Пък и ако си мислите че не ги виждам тези подръпвания ,стъкмистики -от много време са...ама си трая ,все пак не е нужно всичко да се говори.

    ОтговорИзтриване
  2. Това са ми така да се каже светофарите.Да не мина на червено.И опаляяяяя...

    ОтговорИзтриване
  3. Не знам докога ще продължаваме да търпим. Лъжат ни, както винаги. Крадат, както всички останали. Но пък такава некомпетентност при управлението, такова отношение към народа, никога не е било. Предишните поне някакси се сдържаха. Тия ни заявяват- да, нормално е да се подслушва, министрите трябва да се мразят. Последната глупост, която чух бе, че е успех невлизането У Шенген. Успех било и откриването на шап У Хасковско. То всичко е "успех"...

    ОтговорИзтриване
  4. Всички пенсионери са от Български селски пазар и да излезе закон да пресичат само на червено

    ОтговорИзтриване
  5. уфффф,ужасно е тъпо вече.....,домати топки,лай лай кучки

    ОтговорИзтриване