вторник, ноември 26, 2013

Поп-фолк певецът Георги: Каквато музика слушаш, в такъв се превръщаш


За поп-фолк музиката от първо лице
Фотограф: Елена Донкова

Георги Георгиев е на 21 години. Студент е в Тракийския университет в Стара Загора. Следва бизнес икономика, но най-голямата му страст си остава музиката. Новата журналистика ви е срещала с него, когато излезе първата му песен ,,Приятел с маска”. Днес пропътувахме отново из музикалните тоналности и стигнахме до твореца, за да узнаем за всичко ново покрай него. 


Поп-фолк изпълнителят
Георги Георгиев
Снимка: личен архив
„Гаранция не давам“ е заглавието на най- новия музикален проект на изпълнителя Георги, който бе промотиран в края на месец юни и се възприема доста добре от феновете на модерния фолк. Парчето се завъртя, както в интернет пространството, така и в редица клубове в страната. Песента е дело на композитора Красен Павлов и текстописеца Орлин Проданов. Мелодията е весела и динамична и носи типичното за жанра настроение. Съвсем скоро се очаква изпълнителят от Стара Загора да зарадва почитателите си и с нов проект, като засега пази в тайна авторите, с които работи. 

Какво се случва с човека и изпълнителя Георги днес? 


- В личен план с мен се случват, както положителни, така и не чак толкова хубави неща. Съвсем нормално за всеки човек – един ден е по–сив от друг. Посланието на дебютната ми песен „Приятел с маска“ все още намира своето място в заобикалящата ме среда. Но така е, постоянно ни се налага да отсяваме хората, които са ни присърце от тези, които не означават нищо. В професионален план не спирам да раждам идеи за песни, с които да зарадвам моите почитатели. В момента съм в търсене на възможно най-добрата „спойка“ между композитор и текстописец за следващия ми проект. 

Кой е стилът, който най–много Ви приляга? 

- Може би се забелязва наклонността ми към един събирателен стил в последно време, но това не е моята цел. Искам да разширявам кръгозора си над музиката. Започнах кариерата си с балада, която не се вписва в рамките на точно определен жанр от популярната музика, и тепърва ще изпълнявам все по–разностранни по този критерий песни. Честно казано попфолкът е жанрът, който обичам и който ми доставя най–голямо удоволствие.   

Какво научихте с времето за музиката? Какво Ви носи тя? 

- Вече доста години се занимавам с музика и с всеки ден я преоткривам. Ако кажа, че съм научил много, то имам да уча поне още толкова, ако не и повече. Конкретно това изкуство учи на нещо просто, но много избягвано днес – да живееш. Да живееш добре, да обичаш, да се чувстваш обичан, да си щастлив, да живееш със смисъл. Музиката ми доставя настроението, което пожелая на момента. 

Знаем, че заставате зад благотворителни каузи. Защо? Намирате ли вътрешна мотивация да помагате на другите и това прави ли Ви по–добър? 

- Да си благороден в действията си, първо трябва да го чувстваш, до го носиш вътре в теб. За да се прояви в най–ранна детска възраст, трябва да се търси във възпитанието и аз съм благодарен на моите родители, че са спомогнали за развиването на това качество в характера ми. Не бих казал, че е точно мотивация. По–скоро е инстинкт. Мотивацията изисква постоянство, докато при мен, колкото и нескромно да звучи, се проявява доста по–силно. С всяка добра постъпка човек се чувства щастлив, че е дал нещо от себе си на нуждаещ се, живял е за нещо. Ето това чувствам аз след всяка благотворителна кауза. 

Важен ли е текстът за Вас или мелодията определя заряда на една песен? 

- Добре е между текста и музиката да има „химия“, но всяка песен e различна по себе си. Има песни, чиито текст се харесва повече от музиката. Това е, защото има много неподходящи текстове за определени мелодии и обратно. В една песен търся текста да носи от заряда на музиката. Текстът пренася послание, музиката – емоция. Хубаво е двете взаимно да се припокриват. 

Каква музика слуша съвременният младеж? Може ли чрез силата на музиката да влияем върху мислите и усещанията на хората? 

- Съвременният младеж е една многопластова натура, породена от безкрайното разнообразие във всякакъв аспект. Много от отговорите, които ще чуем за предпочитания музикален жанр, са от рода на „Слушам всичко... без чалга“. Всичко? Въпреки казаното до момента, аз съм сигурен, че все още има тийнейджъри, на които музиката, която слушат, определя и същността им. Много е лесно да промениш поговорката: „С какъвто се събереш, такъв ставаш“ на „Каквато музика слушаш, в такъв се превръщаш“. За мен хората, които слушат „всичко“ са много объркани и в живота си, поели са по много пътища наведнъж. Точно затова не мога да определя какво слуша съвременната младеж. Относно влиянието на музиката – мога да твърдя, че тя има могъща сила. Напълно възможно е чрез правилен подбор на музика да влияем на съзнанието на човек. Така наречената „музикотерапия“ се занимава с лечението и подобряването на състоянието на хората в зависимост от тяхното състояние.

Интервюто взе Яница Маринова

Няма коментари:

Публикуване на коментар