понеделник, декември 02, 2013

Медиите да станат овчари


Снимка: Минко Чернев

Много българи свързват медиите с дребни пороци. „Къснобудният човек” асоциира средствата за масова комуникация с механи, където се хапва и пийва. Ранобудните биха ги подвели под отговорност с някоя внушителна песен като „Заспали чувства”. Всъщност местоположението на медиите е на възвишението между дискредитираната политическа позиция и фантасмагоричното търсене на сатирици. Според учените това е най-добрата запазена формулировка в историята на медиаиздаването. За да не ме разберете погрешно, бих рекъл, медиите се намират на 6 км югозападно от образа на поредния ТВ имигрант и само на 1 км от пламенорешарската страст - тютюнопушенето. 

Снимка: Клубът на журналистите - БНР
Дотук написаното страда от чувство за елементарен морал и по никакъв начин не попада в категорията на естестическото. Затова упорито трепнах, когато „Ранобудните студенти” извадили от чантите си жълти листи и написали:ТЪЖЕН ПОМЕН на ОБЕКТИВНОСТТА В МЕДИИТЕ. Липсваш ни!”. Залепили ги по софийските спирки. Погребали медиите преди Коледа. Със съднически патос. Унищожили ги, както през 813 г. хан Крум разгромил византийските войски и завладял Тракия. 

Има три варианта. Първи по значение - медиите да бъдат гранична стражева крепост и да вардят „Ранобудните” от диверсанти. Да охраняват техните територии. Да плашат, да всяват ужас и да казват, че нещо ще се случи. 

Вторият вариант е „Ранобудните” да изпохващат пияни журналисти и след това да ги орезилят пред конкурентите им. Последният способ – да е битка за морал. Победителите да натикат в мрачна килия слабаците. Никога не съм мислил, че има четвърти, „Ранобудните” да налепят жълти некролози по софийските спирки.

Стоян Нешев

Няма коментари:

Публикуване на коментар