Младите търсят информация за продукти в социалните мрежи, но повече се доверяват на телевизора
Младите двойки до 35 г. в България търсят информация за продукти и компании в Интернет, но при противоречиви данни се доверяват повече на телевизията. Това показват резултатите от проучване „Съвременните двама“ за ролите на партньорите в съвременните двойки за осигуряване на приходи, вземане на решения за покупка и в домакинството, съобщиха за Новата журналистика инициаторите на проекта агенцията за маркетингови проучвания „Ноема“ и PR агенцията AMI Communications България.
Голяма част - 82% - от младите хора в страната използват Интернет, за да се информират за марки, продукти, компании. Когато търсят информация за конкретни търговски марки и продукти, анкетираните първо проверяват в социалните мрежи (31%), онлайн търсачки (27%) и форуми (23%). Това са и трите основни места в Интернет, в които младите хора правят справки за компании.
Ето какво представлява схемата |
Телевизията си остава лидер |
50% от анкетираните до 35 години отговарят - телевизията,
а 45% - на Интернет. Изследването показва, че двойките в малките градове (55%) и тези с деца (71%) гласуват по-голямо доверие на телевизията. От друга страна за младите двойки без деца до 35 г. (50%) и тези в София и големите градове (49%) Интернет е по-авторитетния канал.
„Социалните мрежи са все по-важен информационен канал за първоначална информация, но той представя различни мнения, които често са доста субективни и подвеждащи. Затова е нормално младите хора да продължават да търсят обективност и авторитет в лидера на традиционните медии – телевизията. Наличието на толкова комуникационни източници правят доверието още по-ценно и по-динамично, а управлението на репутацията на компаниите - задължително,“ заяви Илияна Александрова, управител на AMI Communications България.
Според младите двойки една компания трябва на първо място да има висококачествени продукти и услуги (48%), а на второ - справедливи цени (14%). Интересен факт е, че двойките с деца до 35 години оценяват комуникацията с потребителите (13%) като по-важна от цените (9%).
Анкетираните млади хора правят своята преценка за дадена марка най-вече въз основа на предишния си опит с нея (38%), качеството на продукта (26%) и препоръка от приятел (12%).
Данните от изследването показват, че младите двойки до 35 г. без деца разчитат в най-голяма степен на родителите си за покриване на разходите на своето домакинство.
Основна част от разходите на двойките без деца се осигуряват от близки и роднини (53%), при които живее един или двама от партньорите.
Съответно, в повечето случаи родителите управляват бюджета на младата двойка (46%), купуват технологичните продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството (62%). По-различно е разпределението на ролите при двойките с деца. В тези домакинства водеща отговорност за покриване на разходите има мъжът (65%). Жената като цяло управлява бюджета на домакинството (45%), но покупката на технологични продукти или автомобил, който се ползва за нуждите на домакинството се финансира от мъжа (79%).
За какво се взимат решения? |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
За изследването:
Проучването „Съвременните двама“ е проведено чрез дълбочинно интервю и количествено изследване с пряко лично интервю в дома. Анкетирани са 666 души над 18 г. в цялата страна, които са декларирали, че в момента на изследването имат постоянен партньор, независимо дали живеят или не с него в общо жилище. В изследването е участвал само единият партньор от двойка.
Няма коментари:
Публикуване на коментар