събота, май 25, 2013

Втори по икономия на гориво


Електромобилът в действие

83 км с 1 кВт/ч енергия с електромобил, задвижван от водородна горивна клетка, е резултатът, донесъл второ място на отбора на Техническия университет - София в Европа на финалите на тазгодишното издание на инициативата за икономия на гориво Shell Eco-marathon 2013. 24-то е мястото на учениците от Чепеларе в категорията прототип, задвижван с електрическа енергия и соларен панел

ТУ - София доказаха уменията си да експериментират с различни източници на енергия при електромобилите от градски тип в Shell Eco-marathon и да постигат високи резултати. След като миналата година се класираха втори с техния автомобил с електрическа батерия, тази година те поеха предизвикателството да използват водород като източник на енергия. „За нас второ място означава победа.“ - коментира Петко Недялков, мениджър на отбора на Техническия университет. „Гордеем се с това, че в търсене на ефективни решения за по-интелигентно придвижване успяхме да подобрим собствения си резултат отпреди две години. В бъдеще предизвикателството пред нас е още по-голямо, защото ако решим да продължим участието си с автомобил с горивна клетка с водород, ще трябва да надминем резултата от 145,7 км с 1 кВтч енергия на първия отбор в нашия клас – този от Нант, Франция.“ - допълни той. 

„Тази година ние се състезавахме в по-трудна категория и с автомобил с комплексна технология – електроника, водород и горивна клетка. Аз като пилот трябваше да вложа изключителни умения в управлението му. Радвам се също, че сме пред победителя от 2012 г. с водород - университета от Твенте, Холандия.“, сподели пилотът на електромобила Атанас Кефсизов. 


Автомобилът на Чепеларе
В своята първа година в състезанието за икономия на гориво електромобилът на учениците от Професионалната гимназия по селско, горско стопанство и туризъм от гр. Чепеларе също постигна достойно представяне. Учениците изминаха 155,57 км с 1 кВтч енергия и се наредиха на 24-то място от общо 36 отбора в тяхната категория. Те се състезаваха с прототип, задвижван с електрическа енергия и соларен панел. „Shell Eco-marathon е нещо повече от състезание. Това е предизвикателство. Като начинаещ отбор ние постигнахме много. Гордеем се с нашия пилот, който с изключително спокойствие направи четири успешни опита на пистата и с всяка следваща обиколка подобряваше резултатите ни въпреки лошото време.“, сподели Тодор Михайлов, капитан на отбора на учениците. 


Камелия Славейкова /на преден план/
Снимка: Елена Донкова
„Впечатлена съм от постиженията и на двата български отбора в Shell Eco-marathon 2013. Радвам се, че ТУ - София като дългогодишен участник приема нови предизвикателства с по-сложен автомобил и успява да заеме челните места в крайното класиране. Горди сме с представянето на отбора от гр. Чепеларе, който дръзна да премери сили с отбори с богат опит и традиции в Shell Eco-marathon. Така те показаха, че пред амбицията, целеустремеността и таланта няма бариери. Не успяхме да реализираме напълно потенциала на българските участници, тъй като пред обещаващия отбор на студентите от ТУ - Варна възникна пречка за тяхното пътуване в последния момент и те не се явиха на състезанието.”, коментира Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

Екип "Новата журналистика"

1 коментар:

  1. Единствения недостатък на този вид автомобили е, че е по-малък. На външен вид обаче изглежда страхотно!
    Автошкола

    ОтговорИзтриване