Електромобилът в действие
83 км с 1 кВт/ч енергия с електромобил, задвижван от водородна горивна клетка, е резултатът, донесъл второ място на отбора на Техническия университет - София в Европа на финалите на тазгодишното издание на инициативата за икономия на гориво Shell Eco-marathon 2013. 24-то е мястото на учениците от Чепеларе в категорията „прототип, задвижван с електрическа енергия и соларен панел“.
ТУ - София доказаха уменията си да експериментират с различни източници на енергия при електромобилите от градски тип в Shell Eco-marathon и да постигат високи резултати. След като миналата година се класираха втори с техния автомобил с електрическа батерия, тази година те поеха предизвикателството да използват водород като източник на енергия. „За нас второ място означава победа.“ - коментира Петко Недялков, мениджър на отбора на Техническия университет. „Гордеем се с това, че в търсене на ефективни решения за по-интелигентно придвижване успяхме да подобрим собствения си резултат отпреди две години. В бъдеще предизвикателството пред нас е още по-голямо, защото ако решим да продължим участието си с автомобил с горивна клетка с водород, ще трябва да надминем резултата от 145,7 км с 1 кВтч енергия на първия отбор в нашия клас – този от Нант, Франция.“ - допълни той.
„Тази година ние се състезавахме в по-трудна категория и с автомобил с комплексна технология – електроника, водород и горивна клетка. Аз като пилот трябваше да вложа изключителни умения в управлението му. Радвам се също, че сме пред победителя от 2012 г. с водород - университета от Твенте, Холандия.“, сподели пилотът на електромобила Атанас Кефсизов.
Автомобилът на Чепеларе |
Камелия Славейкова /на преден план/ Снимка: Елена Донкова |
Екип "Новата журналистика"
Единствения недостатък на този вид автомобили е, че е по-малък. На външен вид обаче изглежда страхотно!
ОтговорИзтриванеАвтошкола